Werkmandejong’ers: unieke karakters die samen één team vormen
Bij Werkmandejong geloven we in jouw authenticiteit. Daarom krijg jij de ruimte om zelf te ontdekken waar je goed in bent en waar je ambities liggen. En wij helpen je in alles om het beste van jezelf te geven. Door te investeren in training, jouw ontwikkeling en je werkgeluk. Zodat alle keuzes die jij maakt in je loopbaan gedreven worden door geluk. Vol energie en volledig jezelf.
Ondanks dat we samen toewerken naar dat ene gezamenlijke doel en onderdeel zijn van hetzelfde team, is iedere Werkmandejonger uniek. En juist dat unieke karakter van jou als persoon staat centraal in alles wat wij doen en zeggen. Zelfs in ons nieuwe logo en de bijbehorende foto- en typografie. Hoe dat precies zit? We vertellen je het in deze blog.
Oud & Nieuw vieren in maart
Maart 2024 was het tijd voor dé rebranding van Werkmandejong. ‘Weg’ met het oude en door met een compleet nieuwe merkidentiteit, website én ATS-systeem. Maar voordat we met z’n allen het feest van de livegang konden vieren, ging er heel wat voorbereiding aan vooraf. Iets waar Bram van der Linden en Joost Dimmedal je in deze blog al over bijpraatten.
Zo kreeg onder andere onze huisstijl -inclusief logo- een complete make-over. En daar zit een heel mooi verhaal achter, dat we graag met jou delen.
Werkmandejong: een begrip voor opdrachtgevers en medewerkers
“Tijdens het merkidentiteitstraject heeft UBO niet alleen bij ons uitgevraagd waar we voor staan, maar ze hebben dit ook geverifieerd bij onze opdrachtgevers en professionals. Daaruit bleek dat onze professionals verwachtingen overtreffen. Zowel op de inhoud als op persoonlijk vlak. Hierdoor is onze merknaam een begrip geworden. Een verzamelnaam van kwaliteiten en waarden. Zo is iedere professional gedreven, neemt frisse energie mee en gaat met plezier naar het werk. En dat is ook precies waar wij als Werkmandejong voor staan. En dus moesten onze mensen ook een prominentere rol krijgen in het verhaal van Werkmandejong”, vertelt Commercieel Manager Bram van der Linden.
Iedereen is uniek
Typografie
Kijk je naar de nieuwe typografie, dan zie je dat ze onderdeel zijn van dezelfde bloedgroep. Het Werkmandejong DNA. De letters horen bij elkaar, maar toch zijn ze allemaal uniek. De een wat dikker, de ander wat dunner, smaller of breder.
Daarnaast hebben de letters een wat ruwer uiterlijk, ten opzichte van het oude lettertype. Ze zijn niet perfect, maar ‘echt’. Alsof ze leven. Omdat we er bij Werkmandejong in geloven dat dé perfecte professional niet bestaat. En die zoeken we ook niet. Hier draait het om echte mensen. Elk met zijn eigen sterktes en zwaktes, waar we tijdens je loopbaan samen aan werken. Om je talenten te ontdekken, je competenties te ontwikkelen en verwachtingen te overtreffen.
Wanneer we woorden maken van de losse letters, zorgen we dat er ruimte is om te bewegen. Flexibiliteit. Een harmonica. Zo kan elk woord er weer anders uitzien.
Kleurgebruik
Ook de kleuren hebben een make-over gekregen. Het vertrouwde rood en blauw is gebleven, maar dan in iets lichtere tinten. De belangrijkste redenen hiervoor? Werkmandejong is goed in het ontwikkelen van de softskills van professionals. Daarom is er gekozen voor iets zachtere kleuren, die wel fris en toegankelijk zijn. Tegelijkertijd wilden we ook een kleurenset ontwikkelen die beter aansluit bij de jongere doelgroep, young professionals. Kleuren die gedrevenheid, plezier en energie uitstralen. En dat is in onze ogen perfect gelukt met de kleuren koraalrood, aquablauw en zwart.
Logo
Waar het vorige logo bijna perfect oogde qua vormgeving, wilden we het nu iets menselijker maken. De diversiteit aan mensen, inclusief hun unieke karakters, moest meer naar voren komen. Zonder de groepseenheid te verliezen. En daarom is er gekozen om de merknaam zo duidelijk mogelijk te communiceren. Door elke letter een uniek karakter mee te geven en deze te bundelen in een eigen Werkmandejong-vlag. Je wordt namelijk onderdeel van een groep. Een groep waar je onderdeel van wil zijn, met een eigen unieke bedrijfscultuur.
Fotografie
‘Onze mensen’, de Werkmandejongers, moesten een prominentere rol krijgen in ons verhaal. En hoe kan dat beter dan iedereen vast te leggen op de gevoelige plaat?! Geen stockbeelden, maar alleen nog maar Werkmandejongers in beeld. Gewoon zoals ze zijn. Gedreven, echt, met plezier en vol energie.
Het resultaat: nieuwe merkidentiteit, website én nieuwe werkprocessen
En zo werd onze nieuwe merkidentiteit dus opgebouwd. Niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar gebaseerd op de ervaringen van Werkmandejong zelf, professionals en onze opdrachtgevers.
Ook onderdeel worden van dit team vol unieke karakters? We komen graag met je in gesprek. Om samen te ontdekken wie jij bent, op welke vlakken je jezelf nog kunt ontwikkelen en waar je ambities liggen. Stuur ons een bericht (via de mail of WhatsApp), bekijk de vacatures, bezoek een van onze events of plan een kennismakingsgesprek in bij ons op kantoor. Bijvoorbeeld tijdens onze wekelijkse Meet & Greet. En we gaan samen voor meer (werk)geluk!